My Photo
Name:
Location: Stavanger, Norway

Jeg er en slags sopp.

Monday, April 27, 2009

Go Home, Get Down

Jeg er hjemme i Stavanger for øyeblikket. Alt står stille her samtidig som jeg føler at jeg ikke henger med i det hele tatt. Rart å tenke på at jeg allerede har bodd i Trondheim siden august.
Kom hit rett før helgen og det har skjedd litt av hver allerede. Jeg har klippet og farget håret; klar for so
mmerværet. Jeg har vært i konfirmasjon til stesøster Line Bettina og jeg har slappet av hjemme. Morsomste er at alle søskene mine har vært samlet igjen. Det skjer ikke så ofte. Marina kom fra statene, Jim fra Bodø og Pia fra Harstad. Lena bor her og jeg kom flyvende fra Trondheim. Veldig kjekt å se gjengen igjen! Mamma kom hjem i morges etter å ha hentet bestemor i Sortland. Hun sitter akkurat nå ovenfor meg i stuen og snakker tull og tøys. Hun teller biler, lurer på nårtid vi skal hjem og spør hvor Polly er når hun sitter rett ved siden av henne. Polly er mammas kallenavn, så vet dere det. Det er fjernt hvordan noen kan bli så fortapt i sine egne minner. Hukommelsen svikter og hun spør meg stadig om jeg er Pia eller Kaisa. Det er som om hun er ruset. Virker helt fjernt fra det virkelige liv. Hun spør mamma nårtid hun skal trusle hjemover. Hun er totusen kilometer hjemmefra; LYKKE TIL BESTEMOR. Hehe. Jeg skal ikke le av det, men det er på sitt vis veldig tragikomisk.

Nok om bestemor. Jeg er dødsfornøyd me
d håret. Ferskenhår, sukkersøtt, feminint og lekent. Jeg har forresten ikke lagt noen planer før jeg kom hit, så det blir litt dødtid. De fleste vennene mine er flyttet over land og strand, mens noen går på skole eller jobber på dagtid. Så det blir mye tid avsatt til familiekos.
Jeg savner Andreas, though. Jeg trodde ikke jeg skulle få tid til å savne han, men jeg savner han når jeg skal legge meg. Pia har tatt plassen hans de to siste kveldene, men dere skjønner vel sikkert at det ikke blir det samme. Jeg savner silkehuden og pjuskehåret. Jeg savner at j
eg må slite meg opp om morgenen og dra på jobb mens han ligger å porker i sengen. Hehe. Finingen. Men herregud, nå tar jeg meg selv i å være kjempeklissete. Det skal vi ikke ha noe av! Jeg liker best å være klisjé på den subtile måten.
Skal ikke prate så uhorvelig mye tull og tøys, så jeg legger ut noen bilder.
Er det forresten noen som fortsatt leser bloggen min?












1) Mitt nye sommerhår.
2) Pia og meg på vei til konfirmasjon
3) Hilde Britt og konfirmanten Line Bettina






Hæ?

Anonymous Linn Heidi said...

Yep:)

6:57 AM  
Anonymous lars said...

Her i Kongensgate følger vi på alt som skjer på dette nettsted!

2:11 PM  
Blogger tambourinegrrl said...

Så godt å høre :D
Jeg ble nesten redd for at mangelen på aktivitet i det siste hadde kjedet vekk leserene mine (:

Luv U

2:14 PM  

Post a Comment

<< Home